آبیاری بارانی و موضعی و جی آی اس در کشاورزی

در اینجا با انواع سیستمهای آبیاری در کشاورزی آشنا می شوید که شامل انتخاب سیستم، طراحی، اجرا، بهره برداری، نگهداری و... است

آبیاری بارانی و موضعی و جی آی اس در کشاورزی

در اینجا با انواع سیستمهای آبیاری در کشاورزی آشنا می شوید که شامل انتخاب سیستم، طراحی، اجرا، بهره برداری، نگهداری و... است

آبیاری بارانی و موضعی و جی آی اس در کشاورزی

♥ *** راه در جهان یکیست و آن راه راستی است ***♥
شما دوستان عزیز آزادانه و حتی بدون ذکر منبع می توانید از همه مطالب این وبلاگ استفاده کنید.

۱- بسته نرم افزاری پارسی بان

زیبایی زبان پارسی با ورود واژه های عربی و خارجی دگرگون شده و این بایستگی ماست که می تواند زبان پارسی را با گویش پارسی به زیبایی گذشته بازگرداند.
افراد بسیاری به پاسداری از فرهنگ و زبان فارسی اصرار می‌ورزند و سعی می‌کنند تاجایی که می‌شود به‌جای استفاده از کلمات عربی و بیگانه از کلمات و عبارات فارسی استفاده کنند. همه شما نیز می توانید برای گفتن و نوشتن واژهای پارسی از این برنامه استفاده کنید و زیباتر بنویسید و زیباتر سخن بگوئید.
 
در این میان کلماتی نیز وجود دارد که برای بسیاری از کاربران شناخته شده و در میان آنها بسیار رایج است که معادل‌های بسیار خوبی در زبان فارسی دارد و استفاده از آنها می‌تواند فرهنگ و زبان فارسی را بیش از پیش پرورش داده و از آن حفاظت کند.
استفاده از کلماتی همچون با سپاس به‌جای با تشکر، روز خوش به‌جای روز به‌خیر، روزنامه‌ها به‌جای جراید، بازجویی به‌جای تفتیش و... نمونه‌هایی از این دست به‌شمار می‌رود.
اگر شما هم جزو علاقه‌مندان پاسداری از زبان فارسی هستید یا همین حالا با خواندن مطالب یاد شده به استفاده از واژه‌های زیبای فارسی علاقه‌مند شده‌اید و به‌دنبال راه‌حلی برای به‌کارگیری سریع و آسان واژه‌های فارسی در جملات خود هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم‌افزار قدرتمند و رایگان «پارسی را پاس بداریم» است.
 
این گروه نرم افزاری با نخستین نگارش نرم افزار خود در سال 1388خورشیدی به یاری خداوند جایی در میان کاربرانش یافت.نرم افزاری که تنها چند دَه کاربر داشت امروز دَه ها هزار کاربر دارد.این کار در سال 1388یک خُرده برنامه ی دانشجویی بود ولی از هنگامی که قلب (دل) این نرم افزار آغاز به تپیدن کرد کاربرانش هرروز بیشتر شده و امروزه یک نرم افزار بسیار کارآمد در بسیاری از بخش های فرهنگی و خبرگزاری ایران به شمار می آید.امروز کمتر تارنمایی را میتوان یافت که در زمینه دریافت نرم افزار این نرم افزار را آماده برای دریافت نداشته باشد.

 


کار این برنامه واژه سازی نیست. اگر هرکسی که پا در این راه بنهد و بخواهد برای خود چند واژه بسازد زبان پارسی نابود خواهد شد. واژگان را از سرچشمه های معتبر و ارزشمندی همچون واژه نامه های پارسی گردآوری شده اند و آن ها را برای به کارگیری در نرم افزار فراهم کرده اند.
این گروه نرم افزارهای خود را رایگان در دسترس همگان گذاشته است.
 
واژه‌نامه
واژه‌نامه یکی از پرکاربردترین بخش‌های موجود در این نرم‌افزار است. با مراجعه به واژه‌نامه می‌توانید واژه‌های موردنظرتان را از میان بیش از 12 هزار واژه موجود در بانک اطلاعاتی نرم‌افزار جستجو و واژه‌های معادل آنها را به زبان فارسی مشاهده کنید.
سرعت بسیار بالا در جستجوی کلمات از جمله امکانات این بخش به‌شمار می‌رود. همچنین ابزار جستجوی پینگلیش نیز در این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات موردنظرتان را به‌صورت پینگلیش تایپ و واژه فارسی معادل آنها را مشاهده کنید.
برابرساز پرشتاب
اگر بخواهید همیشه از واژه‌نامه استفاده کنید و برای معادل‌یابی هر کلمه، آن را در واژه‌نامه تایپ کنید، پس از مدتی کوتاه از انجام این کار خسته خواهید شد! برای رفع این مشکل، قابلیتی با عنوان برابرساز پرشتاب در این نرم‌افزار طراحی شده است که با فعال‌سازی آن از بخش زیرین محیط اصلی نرم‌افزار می‌توانید درهر برنامه‌ای و در هر صفحه‌ای (همچون مرورگر اینترنت یا نرم‌افزارهای ویرایشگر متن) کلمه موردنظر را انتخاب کرده و کلید F8 را از روی صفحه‌کلید فشار دهید تا نرم‌افزار به‌طور خودکار واژه انتخابی را به واژه‌نامه منتقل کرده و معادل فارسی آن را به شما نمایش دهد.

نام‌های ایرانی
چند نام اصیل پارسی را می‌شناسید و معنای آن را می‌دانید؟ هورشاد، بهین، آناگ، پرمیس، دینا و بسیاری از نام‌های دیگر از جمله نام‌های اصیل پارسی است که بسیاری از ما حتی یک‌بار هم آنها را نشنیده‌ایم؛ اما هر کدام به تنهایی معنای بسیاری را در خود جای داده‌اند و جزو کهن‌ترین واژگان زبان پارسی به‌شمار می‌روند.
آیا می‌دانید انتخاب از میان این نام‌ها برای شرکت‌ها و محصولات تولیدی‌شان به یک بازار تجاری تبدیل شده است؟ نام‌هایی که به‌نظر ناشناخته و بی‌معناست، موجب می‌شود در ذهن مخاطبان جا خوش کند و پس از مدتی نیز معنای آنها به مخاطب ارائه و دلایل موجهی از انتخاب آن نام برای همگان مشخص می‌شود.
بخش نام‌های ایرانی در نرم‌افزار پارسی را پاس بداریم شما را قادر می‌سازد براحتی با هزاران نام ایرانی آشنا شوید و معنای دقیق آنها را نیز مشاهده کنید.
گروه‌بندی نام‌ها در دو بخش پسرانه و دخترانه با قابلیت جستجوی تشابهی میان نام‌ها و افزودن نام‌های برگزیده، از جمله امکانات این بخش به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار رایگان پارسی را پاس بداریم در سیستم‌های عامل‌ مختلفی اعم از ویندوز، اندروید و تلفن‌های همراه مجهز به جاوا قابل استفاده است که با مراجعه به سایت زیر می‌توانید نسخه دلخواه خود را دانلود کنید:

http://parsiban.net

 

 

۲- افزونه ویراستیار برای واژه پرداز Microsoft Word

نرم‌افزار «ویراستیار» افزونه‌ای برای مایکروسافت وُرد است که برای استفادهٔ کاربران فارسی‌زبان طراحی شده است. از قابلیت‌های ویراستیار می‌توان به اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه‌گذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی اشاره کرد. فهرست کامل قابلیت‌های ویراستیار را می‌توانید در صفحهٔ قابلیت‌ها‌ی ویراستیار ببینید.

ویراستیار به‌صورت رایگان و متن‌باز عرضه می‌شود.

 

با استفاده از این برنامه خیلی سریع می توانید انواع خطاهای املایی و نگارشی صدها صفحه از گزارش ها و متون خود را اصلاح کنید و در وقت و زمان و خوانایی کلمه ها تاثیر بسیار خوبی بگذارید.

 

برخی قابلیت های این برنامه مفید:

غلطیاب املایی

غلط‌یاب املایی ویراستیار از کارایی بالا و سرعت مناسبی برخوردار است. از موارد کارکرد غلطیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    اصلاح املای واژه‌ها
    ارائه‌ی لیستی از واژه‌های صحیح پیشنهادی
    اصلاح انواع غلط‌های فاصله‌گذاری
    چسبیدن واژه‌های متوالی به هم
    درج فاصله‌ی اشتباه میان کلمه
    اصلاح کاربرد نابجای فاصله به جای شبه‌فاصله
    تلفیق درج اشتباه فاصله و چسبیدن واژه‌های متوالی
    تشخیص و اصلاح واژه‌های با پسوند
    تشخیص و اصلاح تکرار متوالی کلمه
    اصلاح غلط‌های ناشی از هم‌آوایی
    امکان افزودن واژه‌های جدید به واژه‌نامه
    امکان اصلاح یک مورد غلط به طور یکباره در کل متن
    امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن
    امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن در کل متن

اصلاح نویسه‌های متن

بااستفاده از این ویژگی نرم‌افزار می‌توانید همۀ نویسه‌های (کاراکترهای) متن را استاندارد کنید. اگر نویسه‌ی غیر استانداردی یافت شد، با معادل استاندارد آن جایگزین می‌شود.

    اصلاح انواع حرف «ک
    اصلاح انواع حرف «ی»
    تبدیل ارقام عربی به معادل فارسی.
    اصلاح نویسه‌ی نیم‌فاصله
    اصلاح اعراب
    حذف نیم‌فاصله‌های تکراری

اصلاح نشانه‌گذاری

این بخش از نرم‌افزار، غلط‌های نشانه‌گذاری را تشخیص داده و اصلاح می‌کند. این غلط‌ها بر اثر اشتباه در نمادگذاری علائم زیر پدید می‌آیند:

       
    نقطه
    ویرگول
    نقطه ویرگول
    علامت سوال
    علامت تعجب
    نقل قول
    پرانتز
    گیومه

تبدیل تقویم و تاریخ

این بخش از نرم‌افزار قابلیت تشخیص و تبدیل عبارت‌های تاریخ را فراهم می‌کند.عبارت‌ها‌ی تاریخ در هریک از دسته‌بندی‌های زیر قابل تشخیص و تبدیل به یکدیگر هستند.

    گونه‌های مختلف نوشتار تاریخ به صورت عددی و نوشتاری با ارقام انگلیسی و فارسی.
    گونه‌های مختلف نوشتار تاریخ به زبان انگلیسی
    قابلیت تصحیح برخی اشتباهات در درج تاریخ

پیش پردازش املایی متن

در پیش پردازش املایی موارد زیر می‌توانند تصحیح شوند:

    ها: اصلاح فاصله‌گذاری «ها» در انتهای واژه‌ها
    می: اصلاح فاصله‌گذاری «می» در ابتدای واژه‌ها
    ‍ـۀ: تبدیل «‍‍ۀ» به «‍ه‌ی»
    ب: تبدیل «ب» متصل به ابتدای واژه‌ها به «به»
    اصلاح فاصله‌گذاری پسوندها

تبدیل اعداد

این بخش از نرم‌افزار قابلیت تشخیص و تبدیل اعداد را فراهم می‌کند. اعداد درهر یک از دسته‌بندی‌های زیر قابل تشخیص و تبدیل به یکدیگر هستند.

    عدد طبیعی یا اعشاری با رقم‌های انگلیسی
    عدد صحیح با نوشتار فارسی
    عدد اعشاری با نوشتار فارسی
    عدد کسری با نوشتار فارسی

 

این برنامه را می توانید از سایت رسمی آن دانلود کنید