آبیاری بارانی و موضعی و جی آی اس در کشاورزی

در اینجا با انواع سیستمهای آبیاری در کشاورزی آشنا می شوید که شامل انتخاب سیستم، طراحی، اجرا، بهره برداری، نگهداری و... است

آبیاری بارانی و موضعی و جی آی اس در کشاورزی

در اینجا با انواع سیستمهای آبیاری در کشاورزی آشنا می شوید که شامل انتخاب سیستم، طراحی، اجرا، بهره برداری، نگهداری و... است

آبیاری بارانی و موضعی و جی آی اس در کشاورزی

♥ *** راه در جهان یکیست و آن راه راستی است ***♥
شما دوستان عزیز آزادانه و حتی بدون ذکر منبع می توانید از همه مطالب این وبلاگ استفاده کنید.

اغلب ما پوسته زیرین سطح زمین را دارای مواد مذاب که باعث آتشفشان های غول آسا می‌شوند تصور می‌کنیم، اما حالا دانشمندان به شواهدی رسیده‌اند که نشان از منبع عظیمی از آب (بیش از سه برابر کل آب‌ اقیانوس‌ها) در زیر زمین دارد! در ادامه با اخبار تکمیلی گجت نیوز را همراهی کنید .

 

 

نتیجه تحقیقات این دانشمندان که امروز در ژورنال معتبر ساینس منتشر شده، پاسخ به سؤالی است که دانشمندان برای مدت زیادی از خود می‌پرسند؛ اینکه مجموع تمام آب‌های روی زمین چقدر است؟تلاش‌های این دانشمندان نشان می‌دهد که این میزان از آب ذکر شده همگی در لایه زیر پوسته رویی زمین و بالاتر از هسته خمیری خارجی زمین قرار دارند.
به نقل از این دانشمندان بیشتر آنها در نوعی از سنگ به نام Ringwoodite گرفتار شده‌اند که این آب تأثیر بسیار زیادی در تبدیل چنین سنگ‌هایی به حالت خمیری دارد.استیو جیکوبسن متخصص ژئوفیزیک دانشگاه نورث وسترین، و برندن اشمند همکار او در دانشگاه نیومکزیکو نخست از سؤال کردند که در زیر پوسته 400 کیلومتری زمین چه می‌گذرد؟ برای نیل به این هدف آن‌ها از اکو یا پژواک صدا استفاده کردند.
شبکه ای از بیش از 2000 زلزله‌نگار قرار گرفته در جای جای آمریکا آن‌ها را قادر ساخت تا با بررسی موج‌های ثبت‌شده از زلزله‌های زمین چنین پژواکی را آنالیز کنند. از آنجا که موج برخواسته از سنگ و آب زلزها کاملا با یکدیگر متفاوت است، آن‌ها می‌توانستند از زمان اصابت این موج‌ها به آب یا سنگ آگاه شوند.آنها به این مورد نیز بسنده نکردند و توانستند فشار آب و سنگ و نوع واکنش آن‌ها را در عمق 400 مایلی زمین شبیه‌سازی کنند و متوجه شدند که سنگ‌های اشاره شده با نام Ringwoodite در چنین فشاری به شکلی اسفنجی می‌باشند. در نتیجه حدود یک درصد از ساختار سنگ ذکر شده از آب مجذوب تشکیل شده و همین عامل تغییر حالت چنین سنگ‌هایی به حالت مذاب یا خمیری می‌باشد.

اما سؤال اساسی اینجاست که آیا ما موفق به استخراج چنین منبع ناپیدایی از آب خواهیم بود؟ تقریبا به هیچ وجه! همانطور که سایت PhysOrg با ذکر چنین کشفی توضیح می‌دهد، این آب‌ها در واقع در درون ساختار این سنگ‌ها و در فشاری فوق العاده بالا گرفتار شده‌اند. علاوه بر این در عمق 250 مایلی زمین گرمای هوا به 2000 درجه فارنهایت می‌رسد که مولکول آب به فرم OH رادیکال تبدیل شده است.
به هر حال این هم کشفی بزرگ در نوع خود محسوب می‌شود و همین که بدانیم خدا چه نعمتی را از ما محروم کرده خود کفایت می‌کند!

 

برگرفته از : گجت نیوز | gadgetnews.ir و GIZMODO.COM

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی